Комп'ютерна Академія {global_step_name} - повноцінна IT-освіта для дорослих і дітей. Ми навчаємо з 1999 року. Авторські методики, викладачі-практики, 100% практичних занять.

Ви використовуєте застарілий браузер!

Ваш браузер Internet Explorer, на жаль, є застарілим. Ця версія браузеру не підтримує багато сучасних технологій, тому деякі функції сайту можуть працювати з помилками. Рекомендуємо переглядати сайт за допомогою актуальних версій браузерів Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge

Вступ до програмування

https://fsx1.itstep.org/api/v1/files/NMRjGF6t48V8rD_NcY4MOlTT1oy0tkmv

«ВСТУП ДО ПРОГРАМУВАННЯ (Ч.1)»

Рівень вищої освіти

перший (бакалаврський)

Статус дисципліни

Обов’язкова

Семестр вивчення

1-й

Обсяг дисципліни

5 кредитів ЕКТС

Мова викладання

Українська

Викладач

 

Попередні дисципліни, необхідні для доступу

-

Дисципліни, в яких будуть використовуватися знання

  • Об'єктно-орієнтоване програмування
  • Алгоритми та структури даних
  • Вступ до веб-технологій
  • Вступ до програмування (Ч.2)
  • ОС та системне програмування

Мета дисципліни

Метою викладання дисципліни є вивчення сучасних методів опрацювання інформації, навикам алгоритмізації та програмування алгоритмічною мовою
високого рівня C++, формування знань і навиків створення програмних проектів в об’єктно-орієнтованому середовищі програмування Microsoft Visual Studio.

Зміст дисципліни

Теорія:
  • Вступ. Мета і задачі курсу. Поняття алгоритму. Приклади використання алгоритмів в реальному житті. Типи алгоритмів: лінійний, розгалужений, циклічний. Поняття блок-схеми.
  • Основні системи числення. Арифметичні операції в різних системах числення.
  • Що таке програма? Чим алгоритм відрізняється від програми. Історія розвитку мов програмування. Поява мови С++.
  • Програмне середовище Microsoft Visual Studio 2022. Перша програма на мові С++. Побудова першої програми на мові блок-схем. Класифікація символів мови. Лексеми. Поняття бібліотеки. Аналіз понять: компілятор, лінковщік, інтерпретатор.
  • Організація виведення даних в консоль на мові С++.
  • Поняття ESCAPE-послідовності. Коментарі
  • Змінні і типи даних в С++.
  • Логічні оператори і оператори розгалужень.
  • Цикли. Необхідність використання циклів, приклади використання. 
  • Робота з інтегрованим відладчиком в VS 2022. 
  • Масиви одновимірні. 
  • Багатовимірні масиви.
  • Функції.
Практика:
  • Розробка алгоритму (блок-схеми) розв’язку поставленої задачі
  • Розробка простої програми на мові програмування С++
  • Розробка програм на мові С++ з використанням операторів розгалуження
  • Розробка програм на мові С++ з використанням операторів циклів
  • Розробка програм з використанням вкладених циклів.
  • Розробка програм на одновимірні масиви.
  • Розробка програм на багатовимірні масиви.
  • Розробка програм з використанням функцій

Індивідуальні завдання

  • Написання словесного алгоритму 
  • Намалювати блок-схему алгоритму 
  • Переведення чисел в десяткову систему числення
  • Перевести задані числа з десяткової до 2-річної, 8-річної та 16-річної системи
  • Перша програма на мові С++. Використання типів даних та арифметичних операцій
  • Реалізувати програму яка використовує оператори розгалуження
  • Реалізувати програму яка використовує оператори циклів while та do-while
  • Реалізувати програму яка використовує оператор циклу for
  • Реалізувати програму з вкладеними циклами
  • Реалізувати програму яка використовує одновимірні масиви
  • Реалізувати знаходження мінімального та максимального елементу в одновимірному масиві
  • Реалізувати програму яка використовує багатовимірні масиви
  • Реалізувати знаходження мінімального та максимального елементу в двовимірному масиві
  • Реалізувати програму яка використовує функції.
  • Реалізувати перевантаження функцій
  • Реалізувати шаблон функції

Результати вивчення

Знати:
Різновиди алгоритмів та основні засоби їхньої побудови. Елементи алгоритмічної мови програмування С++ (алфавіт мови, типи даних, правила записування арифметичних виразів). Особливості створення програмних проектів засобами Visual С++. Оператори мови С++. Прийоми розробки та реалізації лінійних, розгалужених і циклічних алгоритмів і програм. Засоби програмування базових алгоритмів опрацювання одновимірних та багатовимірних масивів. Засоби програмування функцій.
Вміти: 
Створювати лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язування задач. Будувати й описувати блок-схеми. Розробляти програми з лінійною, розгалуженою та циклічною структурами. Складати алгоритми та програми мовою C++ для опрацювання елементів векторів і матриць та виконувати їх на комп’ютері, а саме: обчислення елементів вектора або матриці за формулою, пошук мінімальних (максимальних) значень елементів вектора чи матриці, обчислення сум, добутків і кількості елементів вектора чи матриці за умовою. Створювати функції.

Оцінювання

Оцінювання результатів навчання здобувачів здійснюється за 100 - бальною шкалою.

Кредити за компоненту зараховуються, якщо здобувач отримав підсумкову оцінку не менше 60-ти балів.

Обчислення підсумкової оцінки:

https://fsx1.itstep.org/api/v1/files/CGk_6rQxMUaLlOPxBNLSaMg4JwZKImSq

де: ДБ – додаткові бали, враховують додаткові досягнення з компоненти;

МК1, МК2– бали за оцінювання модулю компоненти:

де: МКР – результати модульної контрольної роботи;

АК- середня оцінка за результатами роботи під час занять;

СР – середня оцінка за результатами виконання індивідуальних завдань;

Додаткова інформація

(посилання на сілабус)

Пропозиції до дисципліни

Ваші пропозиції

 

https://fsx1.itstep.org/api/v1/files/NMRjGF6t48V8rD_NcY4MOlTT1oy0tkmv

«ВСТУП ДО ПРОГРАМУВАНЯЯ (Ч.2)»

Рівень вищої освіти

перший (бакалаврський)

Статус дисципліни

Обов’язкова

Семестр вивчення

2-й

Обсяг дисципліни

4 кредитів ЕКТС

Мова викладання

Українська

Викладач

 

Попередні дисципліни, необхідні для доступу

-

Дисципліни, в яких будуть використовуватися знання

  • Об'єктно-орієнтоване програмування
  • Алгоритми та структури даних

Мета дисципліни

Метою навчальної дисципліни є набуття студентами знань та практичних навичок розробки програмних додатків мовою Python.

Зміст дисципліни

Зміст дисципліни     Теорія:
  • Вступ до програмування мовою Python.
  • Дані та типи.
  • Арифметичні операції.
  • Логічні операції та оператори розгалуження.
  • Цикли.
  • Функції.
  • Рядки, байти, масиви байтів.
  • Списки, кортежі.
  • Словники, множини.
  • Файли
Практика:
  • Вступне    заняття.    Встановлення     Python. Створення та запуск скриптів.
  • Використання базових типів даних.
  • Використання арифметичних операції.
  • Використання логічних операцій та операторів розгалуження.
  • Використання циклів
  • Використання функцій.
  • Робота з рядками.
  • Робота зі списками, кортежами.
  • Робота зі словниками, множинами.
  • Робота з файлами

Індивідуальні завдання

  • Налаштування IDLE. Запуск програми на виконання.
  • Програмна реалізація лінійних алгоритмів
  • Використання стандартної бібліотеки Python. Імпорт. Модулі math, random, time, fractions та ін.
  • Математичні обчислення з використанням модулів стандартної бібліотеки
  • Програмна реалізація умовних конструкції
  • Програмна реалізація циклів (цикл while)
  • Програмна реалізація циклу for
  • Програмування з використанням рядків
  • Програмування з використанням списків
  • Програмування з використанням множин
  • Програмування з використання кортежів
  • Програмування з використанням словників
  • Програмування з використанням власних функцій
  • Програмування рекурсивних алгоритмів
  • Програмування з використанням файлів
  • Програмування з текстовими файлами та бінарними

Результати вивчення

Знати:
Термінологію, основні методи та засоби інформатики.
Класичні алгоритми обробки інформації.
Синтаксис, основні конструкції та типи даних мови Python.
Принципи імперативного та процедурного та програмування. 
Вміти: 
Реалізовувати класичні алгоритми мовою Python;
Використовувати переваги процедурного стилю програмування під час написання програм.
Представляти, структурувати, обробляти дані у комп’ютерних системах.
Застосовувати одержані знання для розв’язання прикладних математичних задач

Оцінювання

Оцінювання результатів навчання здобувачів здійснюється за 100 - бальною шкалою.

Кредити за компоненту зараховуються, якщо здобувач отримав підсумкову оцінку не менше 60-ти балів.

Обчислення підсумкової оцінки:

https://fsx1.itstep.org/api/v1/files/CGk_6rQxMUaLlOPxBNLSaMg4JwZKImSq

де: ДБ – додаткові бали, враховують додаткові досягнення з компоненти;

МК1, МК2– бали за оцінювання модулю компоненти:

де: МКР – результати модульної контрольної роботи;

АК- середня оцінка за результатами роботи під час занять;

СР – середня оцінка за результатами виконання індивідуальних завдань;

Додаткова інформація

(посилання на сілабус)

Пропозиції до дисципліни

Ваші пропозиції