Комп'ютерна Академія {global_step_name} - повноцінна IT-освіта для дорослих і дітей. Ми навчаємо з 1999 року. Авторські методики, викладачі-практики, 100% практичних занять.

Ви використовуєте застарілий браузер!

Ваш браузер Internet Explorer, на жаль, є застарілим. Ця версія браузеру не підтримує багато сучасних технологій, тому деякі функції сайту можуть працювати з помилками. Рекомендуємо переглядати сайт за допомогою актуальних версій браузерів Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge

Дискретна математика

 
 

 

 

 

СИЛАБУС

НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«ДИСКРЕТНА МАТЕМАТИКА»

Ступінь вищої освіти

Бакалавр

Рівень вищої освіти

перший (бакалаврський)

Галузь знань

12 – Інформаційні технології

Спеціальність

122 Комп’ютерні науки

Освітньо-професійна програма (ОПП)

Комп’ютерні науки

Статус дисципліни

Обов’язкова

Курс та семестр, на яко- му викладається дисцип-

ліна (очна/заочна)

1 курс, семестр 2

Обсяг дисципліни, семес- тровий контроль

Кредитів – 4. Загальна кількість годин – 120 годин, з них: лекційні – 32 год.,

практичні – 16 год., самостійна робота – 72 год. (підготовка до навчальних за- нять та контрольних заходів).  Семестровий контроль - екзамен

Мова викладання

Українська

Кафедра, що забезпечує викладання

інформаційних технологій та загальної підготовки

Інформація про виклада-

ча, що проводить лекцій- ні заняття

Насонова Світлана Сергіївна, доцент кафедри інформаційних технологій та за- гальної підготовки,  к.т.н.

e-mail:

Інформація про виклада- ча, що проводить прак- тичні та лабораторні за-

няття

Насонова Світлана Сергіївна, доцент кафедри інформаційних технологій та за- гальної підготовки,  к.т.н.

e-mail:

Пререквізити (попередні

дисципліни, необхідні для опанування дисципліни)

Вища математика (ЛААГ)

Пореквізити (дисциплі- ни, в яких будуть вико- ристовуватися знання, отримані під час вивчен-

ня курсу)

Математичні методи дослідження операцій Теорія ймовірностей і математична статистика

Мета навчальної дисци- пліни

Метою вивчення дисципліни «Дискретна математика» є ґрунтовне вивчення сучасних методів дискретної математики, фундаментальна підготовка студентів в області теорії дискретних структур, які є основою комп’ютерної інженерії,

сприяння розвитку логічного та аналітичного мислення студентів.

Зміст дисципліни

Тема 1. Вступ до теорії множин: поняття про множину та способи її задавання; порожня та універсальна множина. Потужність та булеан множини.

Тема 2. Дії над множинами. Діаграми Ейлера-Вена.

Тема 3. Основні тотожності алгебри множин. Доведення тотожностей. Тема 4. Декартовий добуток множин. Відношення та дії над ними.

Тема 5. Властивості відношень. Відношення еквівалентності. Відношення по- рядку.

Тема 6. Поняття про функціональні відношення. Ін’єктивні, сюр’єктивні та біє- ктивні відношення.

Тема 7. Елементи комбінаторіки: комбінації, перестановки та розміщення; фор- мула включення-виключення.

 

 

Тема 8. Біном Н’ютона та біноміальні коефіцієнти.

Тема 9. Булева алгебра: логічні змінні та вирази, побудова таблиці істиності для заданої булевої функції, елементарні булеві функції.

Тема 10. Основні тотожності булевої алгебри. Спрощення логічних виразів. Тема 11. Нормальні форми булевих функцій.

Тема 12. Основи теорії графів. Загальні поняття про граф. Різновиди графів. Способи завдання графу. Означення зв’язності графу.

Тема 13. Ейлерові ланцюги, цикли та графи. Необхідна та достатня умова існу- вання Ейлерового циклу в графі.

Тема 14. Гамільтонові ланцюги, цикли та графи. Достатня умова існування Га- мільтонового циклу в графі.

Тема 15. Елементи теорії дерев: поняття та ознаки дерева. Різновиди дерев. Тема 16. Задача про найменше стягуюче дерево та алгоритм її розв’язання. Тема 17. Найкоротший шлях в графі. Алгоритм Дейкстри.

Тема 18. Потоки в мережах. Алгоритм Форда-Фалкерсона.

Інтегральна компетент- ність, загальні компетен- тності, спеціальні (фахові компетенції)

ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях

ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльно- сті

ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення й аналізу інформації з різних джерел ЗК6. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями

ЗК11.Здатність приймати обґрунтовані рішення.

ЗК12. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт

СК1. Здатність до математичного формулювання та досліджування неперервних та дискретних математичних моделей, обґрунтовування вибору методів і під- ходів для розв’язування теоретичних і прикладних задач у галузі комп’ютерних наук, аналізу та інтерпретування

СК3. Здатність до логічного мислення, побудови логічних висновків, викорис- тання формальних мов і моделей алгоритмічних обчислень, проектування, роз- роблення й аналізу алгоритмів, оцінювання їх ефективності та складності, розв’язності та нерозв’язності алгоритмічних проблем для адекватного моделю-

вання предметних областей і створення програмних та інформаційних систем.

Форми проведення за-

нять

Лекції, практичні заняття

Індивідуальні заняття

Дні занять

За розкладом

Дні консультацій

За розкладом

Програмні                         результати навчання

ПР1. Застосовувати знання основних форм і законів абстрактно-логічного мис- лення, основ методології наукового пізнання, форм і методів вилучення, аналі- зу, обробки та синтезу інформації в предметній області комп'ютерних наук.

ПР2. Використовувати сучасний математичний апарат неперервного та дискре- тного аналізу, лінійної алгебри, аналітичної геометрії, в професійній діяльності для розв’язання задач теоретичного та прикладного характеру в процесі проек-

тування та реалізації об’єктів інформатизації.

Політика                         навчальної дисципліни

  1. Політика щодо академічної доброчесності. Академічна доброчесність базується на засудженні практик списування, плагіату, фабрикації. Політика щодо академічної доброчесності регламентується "Положення про академічну доброчесність       в             Дніпровському технологічному університеті. https://fsx1.itstep.org/api/v1/files/hraq2e3aoP7zuIpvqRMu-SorDx1tzm8E?inline=true У разі порушення здобувачем вищої освіти академічної доброчесності, робота оцінюється незадовільно та має бути виконана повторно. При цьому викладач залишає за собою право змінити тему завдання.
  2. Політика щодо термінів та перескладання: Кожне завдання має бути вико- нано у встановлені терміни. Завдання, які виконуються із порушенням термінів без поважних причин оцінюються на нижчу оцінку (75 % від можливої кіль- кості балів за вид діяльності). Здобувач може отримати додаткові бали за вико-

нання додаткових завдань.

 

Перескладання модулів відбувається із дозволу адміністрації університету за наявності поважних причин (хвороба, сімейні обставини, відрядження, тощо).

  1. Шкала оцінювання: Оцінювання результатів навчання здобувачів здійснюється за 100 - бальною шкалою. Оцінювання проводиться відповідно до Положення про оцінювання результатів навчання, організацію контролю та формування рейтингу здобувачів у Дніпровському технологічному університеті

«ШАГ»

https://fsx1.itstep.org/api/v1/files/_1R2xQlZneQOd90JzkwZ8AKtvsjcWgPq?inline=t rue

Кредити за компоненту зараховуються, якщо здобувач отримав підсумкову оцінку не менше 60-ти балів.

Підсумкове оцінювання академічної успішності здобувача визначається за 100 - бальною шкалою, шкалою ЄКТС і національною шкалою оцінок таким чином:

За шкалою EСTS

За національною шкалою

За бальною шкалою

А

Відмінно

90-100

В

Добре

82-89

С

74-81

D

Задовільно

65-73

E

60-64

FX

Незадовільно з можливістю повторного складання

35-59

F

Незадовільно з обов’язковим повторним курсом

0-34

 

  1. Розподіл балів та обчислення підсумкової оцінки:

МК1 + МК2

П =                            + ДБ

2

де: ДБ – додаткові бали, враховують додаткові досягнення з компоненти; МК1, МК2– бали за оцінювання модулю компоненти:

МК = 0,3МКР + 0,7(0,4АК + 0,6СР)

де: МКР – результати модульної контрольної роботи;

АК- середня оцінка за результатами роботи під час занять;

СР – середня оцінка за результатами виконання індивідуальних завдань; 5.Політика щодо оскарження оцінювання. Якщо здобувач вищої освіти не згоден з оцінюванням його знань він може опротестувати виставлену виклада- чем оцінку відповідно до Оцінювання проводиться відповідно до Положення про оцінювання результатів навчання, організацію контролю та формування рейтингу здобувачів у Дніпровському технологічному університеті «ШАГ» https://fsx1.itstep.org/api/v1/files/_1R2xQlZneQOd90JzkwZ8AKtvsjcWgPq?inline=t rue

  1. Політика щодо відвідування занять: Відвідування занять є обов’язковим. Поважними причинами для неявки на заняття є хвороба, участь в універси- тетських заходах, академічна мобільність, які необхідно підтверджувати доку- ментами. За об’єктивних причин (хвороба, міжнародна мобільність, тощо) нав- чання може відбуватись в дистанційній (онлайн) формі за погодженням з керів- ником. Відсутність здобувача на заняттях передбачає самостійне опрацюван- ня матеріалу та не звільняє здобувача від виконання завдання на самостійну підготовку, поточного та підсумкового контролю. При навчанні в дистанційній (онлайн) формі приєднання до занять відбувається за розкладом, робота під час занять із ввімкненою камерою.
  2. Політика оцінювання роботи викладача. Здобувачі після кожного заняття оцінюють роботу викладача та можуть залишати відгуки та пропозиції через особистий кабінет здобувача в MyStat.
  3. Політика зарахування результатів неформальної освіти:

Відповідно до положення про визнання результатів попереднього навчання. https://fsx1.itstep.org/api/v1/files/in3wu3qucTn6NSu0o1oWsqh2sx-kEK_-

 

 

?inline=true

Література

  1. Балога С.І. Дискретна математика. Навчальний посібник. – Ужгород: ПП

«АУТДОРШАРК», 2021. – 124 с.

  1. Коноваленко О.Є. Дискретна математика: навч.-метод. посібник / О.Є. Коноваленко, М.А. Ткачук, А.В. Грабовський – Харків : НТУ «ХПІ», 2016. – 84 с.
  2. Висоцька В.А., Литвин В.В., Лозинська О.В. Дискретна математика : практикум (Збірник задач з дискретної математики) : навчальний посіб- ник – Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2020. – 575 с.
  3. Олійник Л.О. «Дискретна математика». Навч.посібник.- 2015.- 256 с.,іл.123.
  4. Дискретна математика: Конспект лекцій (Частина 1) [Електронний ре- сурс]: навч. посіб. для студ. спеціальності 113 «Прикладна математика», освітньої програми «Наука про дані та математичне моделювання» / О.Л.Темнікова. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 154 с.
  5. Дискретна математика: навчальний посібник у двох частинах / Н.Д. Фе- доренко та ін. – Ч. 1. – К.: КНУБА, 2014 – 104 с

Додаткова інформація

Більш детальну інформацію щодо компетентностей, результатів навчання, ме- тодів навчання, форм оцінювання, самостійної роботи наведено у Робочій про-

грамі навчальної дисципліни: за посиланням: https://dtu.edu.ua/

 

Гарант освітньо-професійної програми                       к.т.н. Панік Л.О.

Викладач                                                                     доц., к.т.н. Насонова С.С.